Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Esmee Major - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Esmee Major - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

31 Oktober 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Volgens mij is het wel weer tijd om wat te schrijven..
De laatste keer eindigde ik met dat ik naar Koh Tao zou gaan. We namen de nachttrein op vrijdagavond en kwamen zaterdagochtend aan. Het eiland was prachtig, maar jammer genoeg voelde ik me ziek en ben ik de volgende dag weer naar huis gegaan om even uit te zieken.

Daarna ben ik een hele tijd nergens geweest, maar heb ik wel veel leuke dingen hier gedaan. Zo ben ik een dag vrijwilligerswerk gaan doen met kinderen in een arme wijk. We deden spelletjes met ze en het was de bedoeling dat ze een leuke dag hadden en ondertussen ook nog een beetje engels zouden leren. Dat laatste is denk ik niet helemaal gelukt, maar volgens mij hadden ze wel een leuke dag.

Ik ben nog jarig geweest hier. Normaal doe ik niet aan feestjes, maar voor deze keer heb ik dat wel gedaan en het was super leuk. We zijn leuk op stap geweest en uit eten. De week erna kreeg ik mijn cadeautje en dat was naar een all you can eat restaurant, nou blijer kun je mij niet krijgen.

Ook had ik nog 3 schooluitjes. De eerste was naar een floating market met een groep engineering studenten. De tweede was naar Ayuthaya, dit is de oude hoofdstad van Thailand en hier waren vooral heel veel tempels. En mijn laatste tripje was in Bangkok zelf, namelijk naar het Jim Thomson’s house en vervolgens naar het Hard Rock cafe.

Het laatste weekend van Oktober moest ik het land uit om mijn visum te verlengen. We zijn met een groepje van 5 naar Cambodja geweest. We besloten om de bus van Bangkok naar Siem Reap te nemen. Hierdoor hoefden we niet ander vervoer te regelen zodra we bij de grens waren. Op het busstation bleek dat de bus al vol zat en we konden echt niet meer mee.. We zeiden dat we even moesten nadenken, ondertussen kwam er een jongen naar ons toe die vroeg of we misschien ook met diezelfde bus wilden. Ja dat wilden we wel, maar het was wel een beetje vreemd omdat de kaartjesman net had gezegd dat de bus vol zat. We vertrouwden het dus niet helemaal en vroegen of we in de bus mochten kijken, dit kon wel en we zagen dat er allemaal andere toeristen in zaten dus toen hebben we het maar gedaan. Het was nog goedkoper ook. Bijna bij de grens zei de reisleider dat we het visum bij hem moesten kopen omdat het anders heel lang zou duren. Hier hadden we al over gelezen en dus zeiden we dat we het zelf op de grens wilden doen, hier was meneer niet zo blij mee en volgens hem zouden alle andere mensen in de bus dan heel boos op ons worden omdat ze op ons zouden moeten wachten. Dit was natuurlijk onzin en achteraf bleek dat bijna niemand zijn visum had gekocht. Wij blij dat we niet waren opgelicht, ook al was het maar 5 euro, het gaat om het idee.

In Siem Reap aangekomen zijn we naar een hostel gegaan en ’s avonds uit eten en wat drankjes gedaan. Ook hadden we een tuktuk geregeld voor de volgende dag, want we hadden namelijk het geweldige idee om 4 uur ’s ochtends op te staan om de zonsopgang te bekijken bij Angkor Wat. Toen we daar waren bleek dat er nog een paar 100 mensen hetzelfde idee hadden dus het was een beetje druk, maar het was het echt wel waard want het was zo mooi. De tuktuks hadden we voor de hele dag, dus ze brachten ons naar verschillende tempels en daar bleven ze dan op ons wachten tot we klaar waren en vervolgens brachten ze ons naar de volgende tempel. De tempels waren echt zo mooi en indrukwekkend.

Diezelfde avond zijn we gaan winkelen en dat was heel geslaagd, ook zijn we uit eten geweest bij de mexicaan en ondertussen ook weer de bus voor de terugreis geregeld. Helaas moesten we de volgende dag weer terug vanwege school.. Maar ik wil zeker nog terug naar Cambodja!

X

• 21 November 2014 - 10:37

Petra:

Leuk Es, wish i was there!! Veel plezier nog

• 25 November 2014 - 14:11

Anneke:

Wat een spannende avonturen weer. Dat je volop aan het genieten bent is op de foto's ook heel goed te zien! Cambodja is prachtig, zou er zo naar toe willen.

• 02 December 2014 - 07:39

Jetty:

Hé Esmée,

Wat weer een leuk verslag van je buitenlands avontuur! Fijn dat je ons zo nu en dan een beetje mee laat genieten van je geweldige reis.
    Zo te horen heb je het prima naar je zin daar en zo zie je nog eens wat van de wereld zeg!!
    We hebben je zondag wel gemist met de familiepakjesavond bij beppe ;-)
    Lieve meid nog heel veel plezier toegewenst en lekker genieten van alles en iedereen om je heen, have very much fun and enjoy. X

• 10 December 2014 - 18:59

Sylvia:

Hoi Esmee,
    Wat leuk om al je verhalen te lezen!
    En wat is daar mooi.
    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Nog even en yoram is er ook!:-)