Studeren en weekendje Koh Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Major - WaarBenJij.nu Studeren en weekendje Koh Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Major - WaarBenJij.nu

Studeren en weekendje Koh Samet

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

05 September 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo :)

Eerst bedankt voor de leuke reacties bij mijn vorige berichtjes, vond ik erg leuk om te lezen! Het is alweer en tijdje geleden dat ik voor het laatst wat geschreven had, inmiddels heb ik alweer veel dingen gedaan en begint mijn leven hier nu gewoon normaal te worden.

Ik volg 6 vakken aan de universiteit, van maandagochtend tot en met donderdagochtend. Dat betekend dat ik lekker lang weekend heb. De meeste docenten spreken gelukkig goed Engels wat wel fijn is aangezien 1 college 3 uren duurt. De eerste is van 9 tot 12 dan 1 uur pauze en dan van 1 tot 4 uur. De pauzes zijn geweldig, ze hebben zoveel eten en zo goedkoop. De lessen zelf zijn opzich wel een soort van hetzelfde als thuis.

Niet vorig weekend, maar het weekend daarvoor zijn we naar grand palace geweest. We gingen er met de bus heen en stapten bij de verkeerde halte uit, dit maakte opzich niet heel veel uit want nu moesten we langs een markt lopen met allemaal dingetjes. Het grand palace was super mooi en zo groot. Maar na een paar uur in de hitte vonden we het wel mooi geweest en zijn we weer naar huis gegaan. Ook hebben we nog even gewinkeld en zijn we met de hele groep op stap geweest.

Afgelopen weekend zijn we naar Koh Samet geweest. Dit is een eilandje vlak bij Bangkok. 2 meisjes waren er donderdagochtend al naartoe gegaan, maar omdat Ellen en ik donderdagochtend nog les hadden bedachten we dat we dan wel 's middags konden gaan. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat de laatste boot om 5 uur ging en die zouden we nooit meer kunnen halen, aangezien het minstens 3 uren met de bus is vanuit Bangkok en het al half 2 was.

Toen maar vrijdagochtend gegaan met nog 2 jongens die ook mee wilden. We vertrokken 7 uur 's ochtends en kwamen om half 8 bij de bushalte. We dachten dat we de 8 uur bus dan wel konden nemen, maar die zat jammer genoeg al vol, dus toen werd het de 9 uur bus. Rond 1 uur kwamen we op het eiland aan en we werden direct op het strand afgezet. Het was lekker om even uit de drukke stad te zijn. Overdag hebben we lekker op strand gelegen en gezwommen en drankjes gedronken, 's avonds lekker uit eten en daarna wat op het strand gelopen waar allemaal vuurshows waren. Uiteindelijk kwamen we uit bij de bar van ons hotel waar alle muren onder de neonverf zaten zegmaar, van dat spul dat je ook op je gezicht kan doen. Was echt heel leuk.

De volgende dag gingen we een boottour doen. Eerst gingen we naar een eilandje en daar konden we snorkelen en kregen we lekker eten. Daarna gingen we ook naar een soort eilandje, het waren eigenlijk allemaal rotsen met wat planten. Hier gingen we ook snorkelen en het was echt zo mooi, allemaal gekleurde visjes en koraal en van die andere zee dingen. Daarna gingen we naar nog een eiland waar we wat hebben rondgelopen en waar hele mooie schelpen waren. Ten slotte gingen we nog vissen, dit vond ik wel een beetje moeilijk want het enige wat ik kreeg was een touwtje met een haakje met spul, ik heb dan ook niks gevangen, maar wel een kwal gezien wat ik heel leuk vond. 's Avonds zijn we met nog 4 andere studenten uit eten geweest en op stap, wat weer heel gezellig was.

Zondagochtend werd ik wakker van de mieren in mijn bed, om 7 uur.. toen om 11 uur de rest ook wakker werd en ze zagen dat het best wel hard regende besloten we dat we maar meteen naar huis zouden gaan. Eindelijk in Bangkok aangekomen was ik toch ook wel weer een beetje blij dat ik weer thuis was, geen zand meer en beestjes meer.

Deze week ben ik weer gewoon naar school geweest en dit weekend blijf ik ook in Bangkok zodat ik wat aan school kan doen.

X

  • 06 September 2014 - 10:34

    Johanna:

    Hey Esmée,

    Zo te lezen heb je het prima naar de zin.
    Mooie foto's, ziet er goed uit! Dikke tút fan ùs!

  • 08 September 2014 - 13:13

    Anneke En Giens:

    Hee Esmée

    Wat doe veel leuke dingen daar, en je hebt het zo te lezen ook heel gezellig met je mede-studenten.
    Maar goed genieten van deze mooie tijd. Niet te geloven dat je al weer een maand weg bent!
    Prachtige foto's ook!

  • 09 September 2014 - 13:42

    Margreet,Henk En Zella:

    Hoi Esme,

    Fijn dat je het naar je zin hebt!

    Het ziet er erg mooi uit.

    Gr uit Hindeloopen.

  • 09 September 2014 - 22:30

    Marloes:

    Heb net even al je avonturen bijgelezen! Wat fijn dat t zo goed met je gaat!! Mooie foto's! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Studeren Bangkok

....

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2014

Cambodja

26 September 2014

Kanchanaburi & Thaise buddy

05 September 2014

Studeren en weekendje Koh Samet

17 Augustus 2014

Eerste week bangkok

10 Augustus 2014

Eerste dagen
Esmee

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 5825

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 07 Mei 2015

Studeren Bangkok

04 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: