Kanchanaburi & Thaise buddy - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Major - WaarBenJij.nu Kanchanaburi & Thaise buddy - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Major - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi & Thaise buddy

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

26 September 2014 | Thailand, Bangkok

De afgelopen weken zijn weer voorbij gevlogen en ik heb weer veel dingen gedaan. We zijn naar de film geweest, wat ik zeker vaker ga doen, want het is zo goedkoop en de bioscopen zijn gewoon goed. Comfortabele stoelen waarin je bijna kan liggen en het kost maar 2,50 euro. Vorige week hadden we een soort welkomsfeestje voor internationale studenten, dit was weer een erg geslaagd feestje, zoals alle feestjes hier eigenlijk. Het thema was pyamaparty en sommigen hadden dit erg serieus genomen wat wel grappig was.

Vorig weekend wilden we echt weer even weg aangezien we al 2 weekenden in Bangkok waren gebleven. We besloten om naar Kanchanaburi te gaan. Zaterdagochtend namen we de bus en we kwamen er rond 12 uur aan. Eerst zijn we op zoek gegaan naar een hotel en dit was niet heel moeilijk, het werd Jolly Frog en het zag er supermooi uit. Het was niet heel luxe, maar dat hadden we ook niet echt nodig en bovendien betaalde ik maar 1,50 euro per nacht. Na wat gegeten te hebben gingen we scooters huren. Omdat we met z’n 5en waren namen we 3 scooters. 2 andere meisjes durfden niet te rijden dus toen moest ik wel rijden, in het begin wel een beetje eng want ze rijden links en het is nou ook niet zo dat ze zich echt aan verkeersregels houden, behalve dan de stoplichten waar iedereen wel netjes voor stopt. We gingen naar de bridge over river kwai en dit was erg indrukwekkend, maar wel heel veel toeristen. En omdat het zo warm was, 37 graden, wilden we al snel weer op de scooters ergens anders naartoe. We gingen naar een tempel ergens op een heuvel. We moesten aardig wat trappen op en het was heel vermoeiend, maar het was het wel waard want het uitzicht was echt heel mooi. ’S Avonds zijn we nog lekker uit eten geweest en daarna weer terug naar het hotel.

De volgende dag wilden we graag naar de Erawan waterfalls. Dit zou heel mooi moeten zijn en we dachten dat 65 km op de scooter wel makkelijk te doen was. De 65 km duurde iets langer dan gedacht en toen we de stad uit waren en er eigenlijk alleen nog maar bomen waren kwamen we erachter dat we vergeten waren om te tanken.. Toen er vervolgens ook nog een scooter half kapot ging wisten we even niet wat we moesten doen: terug gaan of gewoon doorgaan en hopen dat er een tankstation zou komen. We kozen voor het laatste. Gelukkig vonden we een klein tankstation en konden we weer vrolijk verder rijden. De waterval bestond uit 7 verschillende gedeeltes zegmaar, en elk gedeelte was weer wat hoger. En het was zo mooi, het water was blauw en er zwommen allemaal vissen in. Bij de eerste 4 gedeeltes waren nogal veel mensen, maar daarna werd het al wat rustiger, waarschijnlijk door de hitte en omdat je nu echt een beetje moest klimmen om boven te komen. Toen we eindelijk boven waren, wilden we natuurlijk meteen zwemmen. We liepen het water in, omdat de stenen op de bodem nogal glad waren, ging het wat moeilijk. Plotseling voelde ik wat aan mijn voet en eerst dacht ik dat er krabben zaten, maar het bleken de leuke visjes te zijn die we eerder hadden gezien. Zodra je even niet beweegt vallen ze je aan en bijten ze in je voeten en ze hebben echte tandjes. Maar het was het allemaal waard want het was echt zo mooi.

Dinsdag hadden we een meeting van het buddyprogramma waar ik me voor opgegeven had. Hier krijg je als buitenlandse student een thaise buddy die je kan helpen met van alles en dingen met je kan doen. En bovendien was er gratis pizza. Elke thaise buddy kreeg een nummer en vervolgens moesten wij om de beurt een kaartje met een nummer uit een grote zak halen. De thai met hetzelfde nummer werd dan je buddy. Mijn buddy heet Milk en ze spreekt een beetje Nederlands, want ze heeft een jaar in belgie gewoond. Samen met haar vriendinnen, die de buddy’s van een vriend van mij waren hebben we gegeten en het was heel gezellig. We besloten om woensdag met zijn allen naar de follow me bar te gaan. Dit is een bar vlakbij de uni waar veel studenten komen. Er was live muziek en de eigenaar bleek een docent te zijn die gewoon ook leuk mee drinkt.

Nu ga ik snel weer verder met mijn huiswerk, zodat ik vanavond de trein kan halen want we gaan naar Koh Tao!

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Studeren Bangkok

....

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2014

Cambodja

26 September 2014

Kanchanaburi & Thaise buddy

05 September 2014

Studeren en weekendje Koh Samet

17 Augustus 2014

Eerste week bangkok

10 Augustus 2014

Eerste dagen
Esmee

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 5828

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 07 Mei 2015

Studeren Bangkok

04 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: