Eerste week bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Major - WaarBenJij.nu Eerste week bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esmee Major - WaarBenJij.nu

Eerste week bangkok

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

17 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Waarbenjij verhaaltje

Ik ben hier nu a langer dan een week en de tijd gaat echt snel hier! Woensdag had ik een soort van introductiedag op de universiteit. Ik was maar verhuisd naar een ander hostel die wat dichter bij de universiteit lag. Het begon om 10 uur, ik wou echt niet te laat komen en omdat ik niet wist hoelang het zou duren voordat ik er was en voordat ik het juiste gebouw had gevonden ben ik maar om 8 uur weg gegaan. Om 9 uur was ik er al, maar omdat ik ook echt niet te vroeg wou zijn ging ik maar thee drinken tot kwart voor 10. Daarna zag ik andere studenten en die ben ik maar gevolgd. We moesten een uniform kopen voor tijdens de colleges en we kregen nog een korte introductie van Asia Exchange, dit is de organisatie die dit regelt.

De meesten die aan dit programma meedoen zijn duits, dus soms hoor ik meer duits om me heen dan engels. Samen met Ellen, een duits meisje, ging ik die middag op zoek naar een appartement. We konden niks vinden en het was zo heet dat we bedachten dat we beter de volgende dag op zoek konden gaan.

Donderdag hadden we de officiele introductiedag van Kasetsart University. Een paar docenten gingen wat vertellen over de universiteit en zeiden dat ze erg blij waren dat we voor hun universiteit hadden gekozen. Daarna ging een vrouw vertellen over de 'do's and don'ts' in Thailand en dit was echt leuk. "We have 3 seasons in Bangkok: hot, hotter, hottest. Now we are in hotter". Je mag nooit iemands hoofd aanraken en moet minstens 2 keer per dag douchen.

Hierna kregen we een bibliotheek rondleiding en dit was een beetje saai. Wat ik wel grappig vond is dat ze tijdens zo'n rondleiding of presentatie vragen stellen aan studenten om te checken of ze wel luisteren en als iemand de vraag juist beantwoord, krijgt diegene een cadeautje, zoals potloden of stickers.

Ellen en ik moesten nog steeds een appartement vinden en bij de derde poging lukte het eindelijk, we wonen in porn uthai suite. Er is een zwembad en een fitnessruimte en we hebben elk ons eigen appartement.

Vrijdagavond hadden we een welkomsetentje van asia exchange. Het was een soort gourmet restaurant maar dan net wat anders, wel heel lekker. Hierna gingen we met de hele groep even naar khao san road en uiteindelijk kwamen we terecht in een club. Deze was echt zo groot en de wc's waren zo mooi, er was gewoon live muziek op de wc.

Dit weekend zijn we naar de Chatuchak weekend market geweest, dit is een van de grootste markten ter wereld zeggen ze en ik geloof het wel. Je kan alles kopen, goedkope dingen maar ook hele dure dingetjes. Toen we er waren begon het heel hard te regenen, ik dacht dat ik als Nederlander wel wat regen gewend was, maar dit was echt zoveel, binnen een paar minuten stonden de straatjes onder water.

Verder ben ik nog naar China town geweest en naar wat winkelcentra. Morgen is de eerste schooldag en ik heb er wel zin in.

X

• 17 Augustus 2014 - 20:48

Jetty:

Hé Esmée,

Wat leuk om even weer wat van je te horen! Zo te vernemen heb je het wel naar je zin daar! Mooi dat je nu ook je eigen appartement hebt gevonden. Alvast heel veel suc6 toegewenst met je studie daar en een hele fijne tijd toegewenst!
    Dikke tút fan ús XXX

• 17 Augustus 2014 - 21:07

Petra:

Hoi Esmée (jaa met streepje)

Leuk hoor, wat heb je al veel gedaan zeg. Veel plezier met je studie en leuke foto's.

xxxxxxxxxxxx
    (misschien oktober met je verjaardag?)

• 19 Augustus 2014 - 13:04

Anneke:

Hee Esmée,

Leuk om af en toe even te lezen hoe het je vergaat in Bangkok. Mooi dat je al goed onderdak hebt gevonden. Alleen de naam is een beetje vreemd, maar het zal wel Thais zijn. Wat ziet het er allemaal luxe uit op de foto's! Er is vast veel veranderd sinds wij er waren in 2001... Heel veel succes met je studie en vooral heel veel plezier!

• 19 Augustus 2014 - 13:23

Beppe:

Hoi
    Esmee. Wat heb jij al veel gedaan en gezien heel knap hoor ik ben erg trots op je veel liefs van beppe